Protože pacienti s lupénkou (psoriázou) patří mezi nejhůře zaměstnatelné zdravotně postižené osoby, NFOZP ve spolupráci s Českou dermatovenerologickou společností ČLS JEP dlouhodobě spolupracuje na osvětových a vzdělávacích kampaních.
Hlavní myšlenkou každé kampaně je „Nebojte se zaměstnávat lidi s lupénkou”. Cílem projektů je prohloubit informovanost veřejnosti, pacientů a zaměstnavatelů.
Lupénka - psoriáza je totiž jedno z nejčastějších chronických zánětlivých onemocnění, o kterém panuje řada mýtů a desinformací. V evropských zemích postihuje v průměru kolem 2 % obyvatel. V České republice se odhaduje počet lidí s psoriázou na téměř 260 tisíc, a to v různě těžkých formách.
Lidé s lupénkou patří do kategorie těch osob zdravotním postižením, které mají jedno z nejhorších uplatnění na trhu práce. Dle statistiky jim patří 4. místo napříč všemi diagnózami. Zaměstnavatelé se často nemoci bojí, mají strach z „nákazy“. Dle údajů MPSV v roce 2010 pobíralo 1382 pacientů s lupénkou invalidní důchod. Pokud by našli práci, jejich zaměstnavatel by mohl ušetřit téměř 200 tisíc korun ročně na příspěvcích státu a na slevách na dani z příjmů.
Video k projektům
- Projekt Navždy - zámerem projektu Navždy, který fond představil v roce 2014, není pouze osvěta, ale konkrétní pomoc nemocným s lupénkou prostřednictvím mobilní aplikace, která obsahuje tipy a doporučení jak lépe překonávat úskalí nemoci. Pacient jistě ocení i možnost zaznamenávání svého zdravotního stavu pomocí jednoduché „auto diagnostické pomůcky“. další informace jsou uvedeny na www.navzdy.info
- Konference "O lupénce nejen pro pacienty", 16. října 2014, Více informací ZDE
- Konference "O lupénce nejen pro pacienty", 23. října 2013, Více informací ZDE
- Konference "O lupénce nejen pro pacienty", 23. října 2012, Více informací ZDE
- V úterý 17. dubna 2012 proběhla ojedinělá osvětová direct-mailingová akce směrem k 400
významným adresátům.
Těmi byli personální a generální ředitelé největších českých zaměstnavatelů, státní správy a samosprávy, zákonodárci a redakce nejvýznamnějších českých médií. Více k direct-mailingové kampani ZDE
Pacientský příběh - video ke stažení